always will be

Nu börjar krafterna komma åter, konstigt nog när någon frågar hur de går så är svaret att de känns bättre än någonsin. Oftast. Inte jämt dock, ibland kommer en å annan tanke.. Jag har mitt absoluta stöd här hemma, Jonke. Men de är klart, ibland behöver man kvinnliga listiga råd..
Appropå att det känns bättre än någonsin så är det så lätt att ta saker för givet. Gör inte det. "Man saknar inte kon förrän båset är tomt" är mer sant än vad man någonsin kan tro.

Idag slutade jag lite tidigare, tack för dom innestående timmarna och avsaknaden av kö. Så vi for på ica och storhandlade för första gången någonsin. Vi försöker bli mer ekonomiska, men vafasen - de är dyrt med mat? Ja, det var en trevlig upplevelse ändå.. Inga bråk och fulla frysen å kylen med mat.

Till helgen ska vi på hockey, ja herregud. Fan flög i mig å ja bokade biljetter åt mig å jonke. Så de blir en heldag, och sen hockeymys. Jag ser mest framemot bilåkandet :) Hockeyn skulle jag kunna avstå faktiskt, men bor man ilag med en hockeyidiot så får man väl bjuda till då. Tycker han är värd det.. lilljonkeblonke.

Imorn börjar jag på eftermiddan så det blir lite fixande här, ha börjat baka! Gjorde bullar igår med mycke klet, blev kanongoda. Bulldeg är tokmysigt :)

Nu ska jag kolla på kvällsöppet. Återigen, ta inget för givet va...

same same but different

Idag är jag tillbaka på jobbet efter en veckas sjukdom.. kanske man kan säga. Lite av en helvetesvecka, först magsjuka sen avrunda det med en tur på akuten.

Jag känner mig lite nollställd, just ingenting berör mig. Jag vet att det kommer gå över, så småningom. Men första dagen ute i världen med detta i bagaget är lite jobbig. Egentligen vill jag bara grina, ligga hemma i sängen och aldrig mer kliva upp.
Så funkar det inte.

En stor förlust, men det som inte dödar, det härdar?
Jag fattar inte, jag har inte ens ringt Helena. Då gör det ont. Jag vill inte sätta människor i den sitsen att de inte vet vad de ska säga, för det vet inte jag heller.


Det är svårt att uppskatta det man har, när man vet vad man saknar.


& tack...

no reason why

jag har just varit med om den värsta dagen i mitt liv

det här är det värsta jag varit med om, någonsin




men jag vet att vi klarar oss igenom det







release me

Idag ska jag plantera om blommor, sminka mig och sen låna lite pengar av banken. Sen vill jag dra med Jonke till s-vall en sväng, kika lite.... Men de vet jag redan hur de kommer sluta.

Hursomhaver, jag är hyffsat frisk. Ellerja frisk, men förbannat nervös? Någonting sånt.


Åsiktsmaskinen har vaknat. Avundsjuka? .. well



Jag har icke rökt sedan söndags. DET NI!!


jag suger å spyr, jag är dock ingen vampyr

Hej från bakteriernas värld,
en liten uttorkad flicka vid namn Matilda sitter här.. å drömmer om ett stort glas citronvatten från Athena. Jag vill kunna dricka vatten när ja är törstig! Men det går inte.

Läget är numera stabilt. De enda jag känner att jag riktigt vill ha är biskvier i min blåbärsdryck. Samt citronvatten då... Ja och en fet jävla ipren men se nähä du, de är alvedon som gäller hädanefter. Snart ska jag skura toaletten och tvätta min arma kropp tills Jonas kommer hem. Stackars han att se mig såhär annars, bara de gör en väl sjuk.. Ingen vacker syn detta, två feta blåa ringar under vardera ögon och ett hår som liknar trollet plupps.


Hoppas hoppas jag får sova inatt. En god natts sömn... AAAAAH.


Se7en


Rädda mig

Glöm allt jag sa förut, om att jag började kvickna till. Det har jag tagit igen med råge inatt, fy helvete... Kutat som en skottspole mellan toa och sängen sen fem imorse. Trodde jag lyckats fått i mig lite yoghurt, men nä.

Idag är jag riktigt jävla död.

e.t phone home

Jag börjar allvarligt tro att det är något stort fel på mig, större än magsjuka. Beställde ju lite kläder förut och de råkade slinka ner en långklänning? Vad försvarar det, en tom mage? Men trots allt är den ju väldigt fin... Sen hittade jag något jag letat efter LÄNGE, gud vad jag älskar kläder ibland.



För övrigt så tänkte jag storstäda smittohärden till hus imorn, om de nu inte blir fler besök hos the ulriks. Känner mig bättre, har druckit cola som en liten sate idag.. Även ätit gurka, alltid något!


Jag ha fått de nya simkortet, men tydligen är de inte aktivt? Que? .. El problemo? Då väntar vi bara på telefonen då. Så kanske man får kontakt med omvärlden.

u to the ulrik

Jaha ja, magsjuka/magjävlahelvetessjukdom here vi är. En härlig natt där jag vänt och vridit mig i fem timmar och svettats som en liten gris. Efter att jonas åkt på jobbet vid sju somnade jag och fick sova till 1230. De verkar dock inte vara så långvarigt, ätit har jag och inga onormala svettattacker. Jag tar dock de säkra före de osäkra och ligger stilla, helt stilla hela dagen. Inga hastiga rörelser förekommer.


Så jag tänkte faktiskt liva upp denna dag genom att beställa lite sommarkläder. Jag är nog lite febrig trots allt.. Något bra som kommer av detta är rökningen, helt jävla slut med den. Tacksåmycket.



Något jag har beskådat genom mitt sovrumsfönster idag är hur vackert väder det varit! Helt otroligt... Kan man säga att våren är på intågande?

She's cool

Imorse drog Jonas upp mig för att åka skoter. Weha, de va inte alls trångt.. Men lite härligt va de, trots allt. Men i framtiden röstar jag för en touring! Efter skoterturen gick som luften ur mig, men vi drog iväg på en liten tripp till Sundsvall för att råda bot på det. En sväng på h&m å gina, sen va ja nöjd! Så nu ska jag röja ut allt gammalt ur min garderob - väck ska de.

Såklart åt vi på max :')


Så har den här helgen passerat och sen blir jag gräsänka i två nätter. Inte något jag ser framemot och som grädde på moset börjar jag sex två dagar i rad. Eh, snark....

Give a litte bit

Vilket uppvaknande idag alltså.. Tokigt.

Började dagen med en fika, alltid fint! Nu är Jonke på hockeybockey, jag försöker få tag på någon att promenera med men nää.. Så man kanske ska ta sina småben och gå själv? Det är ju tokfint väder ute! De ska vi ta tillvara på.. Så nu ska jag spänna på mig pjäxorna!


Adjö


tgif

Vilken värmebölja!


Idag är det fredag och jag jobbar ett kortpass. Sen är det helg, som förhoppningsvis kommer bli mysig. Hoppas solen kommer visa sig som idag.

Skönt med sovmorron, igen ;) Har betalat Jonas räkningar å tvättat sängkläder. Även skådat våran lilla blomma slå ut (krokus kanske?) de framkallar vårkänslor!


adjö


you make my head spinn

Idag hade jag helg, fast ändå inte eftersom jag jobbar nu. Men det är verkligen underbart att starta dagen med sovmorgon, lång frukost och sen en ännu längre dusch. Inte mycket som slår det! Dessutom är det tokhärligt att få vistas inomhus i detta klimat. Jag låg inte på latsidan hela dagen, hann faktiskt med tvätten.. Hmm, när solljuset kommer fram ser man allt styggt inomhus. Alla fläckar på väggarna, golven, färgen osv. Så nu vill jag göra om tvättstugan. Tja, varför inte? Greppa pensel där med liksom..


Imorn har jag ett kortpass, sen har jag helg. På lördag är det ju alla hjärtans dag och jag tänkte överösa Jonas med kärlek. Fixa middag och dona.. Kanske se en hockeybockeymatch - men njaaaa..


det som fattas nu är jonas bockskägg

Hoppsan, jag råkade köpa en ny telefon. Bara sådär.. Ett klick liksom.

Klick.
Klick.

Men det här kommer säkert bli bra, när den väl dyker upp.




Men den enda jag egentligen vill ha är min motorola razr, vart tog den vägen?!

riktiga män

Jag inväntar dagen Jonas hakskägg har växt ut igen. Lillpojken.  


Igår gjorde jag och Helena en fantastisk upptäckt, bakpotatisen. ÅHMENGEEEEMÄÄÄGMERA. Pära liksom..


gör som indianerna

Nu är det bevisat -

män ska inte dricka vin.

Jonas drog i sig två vinglas igår innan vi skulle åka, inatt har han surrat värre än .. jag vet inte vad. Det har varit en massa galimatias och ett tag var han även upp å snurra ett par varv i huset. Så man låg på vakt hela natten, dels för att jag vet allt tok han kan göra när han går i sömnen och dels för att det faktiskt är ganska roligt att lyssna på hans svordoms ramsor. Själv har jag drömt otäcka drömmar, är de fullmåne eller vad? Först bodde jag och jonas i ett fem-våningshus, helt jävla sjukt. Tre våningar var under mark, och de blev värre och värre ju längre ner man kan kom. I bottenvåningen huserade termiter, vi ringde anticimex, varpå dom sa att vi absolut inte skulle ha ihjäl drottningen för då kläcktes en miljon nya termiter. Vad tror ni Jonas gör? Jo just de.. De sprutade kusar ur alla gömmor och hörn..... Efter den drömmen va de dags att drömma att vi hade inbrott, först va de en bil som snurrade flera varv runt huset och sen klev föraren ur och sågade bort våran dörr, medans jag gömde mig i garderoben (?). Jag va självklart ensam hemma också. Jaja, jag minns inte allt riktigt, men efter ett tag ska jag ropa på hjälp, men det kommer inte ett ord ur mig. Sen vaknade jag med hjärtklappning och känner mig mindre utvilad nu än innan jag la mig.

Jag hatar mardrömmar.


Nu ska jag mysa vidare, känner mig lite skakad efter nattens aktiviteter faktiskt ;)
Men åhfan, sluta snöaaaa

världens bästa låt

One love
One life
When it's one need
In the night
One love
We get to share it
Leaves you baby if you
Don't care for it

-


TGIF

thank god it's friday -


Igår målade jag, en härlig omgång på två timmar. Det börjar arta sig, vitt blire! Nu är det snart dags för lull lull, den roligaste delen. Jaaa, idag jobbar jag till 10.00 och planerar en lugn fredag.

När är skotersäsongen över? Inte för att jag bryr mig, men att fajtas mot en yamaha är fan inte lätt. Jag känner mig som en oönskad lynx... höhöhö.

jag ska måla hela världen lilla mamma

Någon som vill hänga med mig nere i källarn, låt säga 30 min, tillsammans med en roller?


Inte?

Jag har gjort chokladbollar ;) Alltså har du vägarna förbi så välkommen in.

vatten, vatten, VATTEN!

Jag har ju glömt att berätta om pappas semlor som han "kryddade" med vaniljsocker. Han tog alltså vaniljsocker på locket istället för florsocker and it was baaad.


Sen så går det magsjuka här på jobbet, härligt!! eh, jag har kanske lite ont i magen?

did i disappoint you?

Om jag faller ihop i en hög alldeles borta efter jobbet beror det på stora ansträngningar. Vi talar nervösitet, bortgörning på hög niva och coachning.

Ikväll ska jag äta semlor och fira denna dagens bedrift. Kanske jag målar ett varv i källarn? Eller vid närmare eftertanke så kommer jag nog inte göra så mycket, jag ser fasen stjärnor pga huvudvärk. Men, snart är det helg. Och då kommer Helena!


Är det varmt ute nu?






and it hurts with every heartbeat

Det är alltid lika roligt när någon visar sig vara någon helt annat än den man tror att den är.




Men här är jag - korvätarn.
Take it or leave it liksom, passar det inte så hasta la vista baby -

jak har min kårv.



Stäng din egen mun innan du talar om hur mycke andras glappar.
Åhmingud. Det är inte sant.

RSS 2.0