100212

En ny dag, å nya tag! Lillfisen är uppe i 1970 g idag, snart två kilo bebis!! :) Allt går framåt, förutom det där med amningen.. Det är liksom inte självklart nånting, utan man får träna fram allting.

Loggade in på banken igår, bara för att. Titta där, pengar!! Så passande.. Så jag tänker köpa en alla hjärtans dag present till Jonas, det är han värd... Ska bara klura ut något riktigt riktigt bra först. Lite synd att vi inte kan mysa till det på söndag, göra go middag osv. De blir väl en finduslåda som vanligt. Det är sånna små saker som tär när man är här, att man inte kan göra det lilla extra. Jag kan inte titta på film, finns inga filmer här, jag kan inte tvätta när jag vill, jag kan inte baka, jag kan inte gå runt naken.. äh ni fattar. Jag säger bara det; omstart. När vi kommer hem på riktigt, då börjar jag om från noll. Då lägger jag det här bakom mig och blickar framåt. Det är jättejobbigt att behöva neka att ses, det är det!! Men min energi måste gå åt till Ella och lite grann till Jonas så vi kan åka härifrån som ett par. För det är ju det också, vi håller på att ha ihjäl varandra ibland. Det krävs lite extra tålamod för att inte hetta för minsta lilla.
Nu ska inte jag gnälla mer, det är trots allt helt fantastiskt här stundvis.. Personalen är helt klart SUPER! Dagarna går fort, och man lovar att ringa men det tar lite tid innan man faktiskt gör det, men det är för att vi inte har någon tidsuppfattning här i våran bubbla. Man tycker man har all tid i världen, men det är inte riktigt så.


Jag är tacksam för att ni finns, ni vet vilka ni är!


Prosit!
Postat av: Helena

härligt att höra! hon var helt bedårande lillfisen! en riktig minimatilda. :P hoppas amningen går bra nu. det är bra att du klarar av att säga ifrån, ella & jonas är prio ett & det är välförståeligt :) jag kan lova att när ni får er omstart kommer jag och våldgästar er ^^ <3

2010-02-12 @ 22:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0