100108

Det känns bättre idag. Snart kommer mamma och pappa också, så vi kan få komma ifrån sjukhuset lite grann.. Önskar självklart Ella kunde följa med.

Har träffat våran sköterska, en vanlig människa som jag trivs bra med. Skönt att det är någon som man törs fråga vad som helst. Har fått lite klarhet i saker och ting, hur allt kommer bli och hur det kommer gå till.

Vi tog den dagliga tvätten imorse och vägning - 1075 g!! Det kan inte vara möjligt.. Ökat över 200 g på två dagar.. Här tas vikten varje dag så vi får se imorn vad vågen visar. Nu sitter Ella hos pappa och myser lite grann, och jag tänkte packa upp lite grann.


Ella har fått sina andranamn bestämda också. Ella bella .. nej det blir det inte. Hon kommer heta Persson också, tills Jonas friar förstås! Nog passar det bättre med Ella Engholm, men hon får heta Persson tills fadern i fråga kommer på andra tankar =)



Idag var det provtagning på någon otrevlig bacilusk som alla barn födda på universitetssjukhus testas för. Ännu ett orolighetsmoment.. Vi blir behandlade som om vi har pesten tills svaren kommer, haha. Dom talar mot varandra hela tiden Umeå och Sundsvall. Eller snarare Sundsvall talar mot Umeå hela tiden. Vilket jag tycker är oerhört konstigt, med tanke på att Sundsvall inte ens kan ta emot barn födda före vecka 28. Borde då inte Umeå vetat vad dom hållt på med under tiden som Ella var där? Jäkligt oproffsigt av personal och stå och klaga på Umeå - då de är bättre än Sundsvall på prematurbarn. Säger dom något mer ryter jag till!


Nej det var packningen... Vi köpte trådlöst bredband igår så vi kan ha kontakt med omvärlden, ha ha. Kom gärna på besök, lite längre fram! Dagarna går fortare och vi får något att se framemot. Dock ska man väl vara vaccinerad tror jag.. Men vi föräldrar kan ju alltid ta oss till birsta eller så för en fika.
Ha ha jag talar mot mig själv, ville först inte ha massa besök men nu känns det som att det kommer behövas. I den takt Ella orkar med förstås. Och hon får gärna gå upp lite mer i vikt så hon blir ännu finare =)

Nä Adjö!

Prosit!
Postat av: Lena

..hoppas herr Engholm läser bloggen! ;)

Härligt att hon ökat så mycket! Ska komma nån dag men ovaccinerade som vi är får vi väl nöja oss med dej å Jonas..men bild vill vi se isåfall! =)

Synd att ni köpte bredbandet, har ju ett jag aldrig använder! Men det kunde ju inte ni veta och så långt tänkte inte jag..aja, de är bra å ha om man ska nånstans.



Kram!

2010-01-08 @ 14:23:40
URL: http://lenaskrypin.bloggagratis.se
Postat av: helena

härligt att höra att hon ökar i vikt :)

jag är vaccinerad ^^ kommer väl och hälsar på när jag ska hem nästa gång, är ella trött så får jag iaf träffa dig, saknar ju dig som fan. länge sen vi talades vid, men förstår att du har annat för dig. men ring ngn dag när du har en tid över :)

2010-01-10 @ 21:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0