100110

Dagar som dom här känns det tungt att finnas till.

Ella har haft en mycket bättre dag idag, tur! Vi sov dock lite länge idag och jag får lika dåligt samvete varje gång. Det känns som vi är dåliga föräldrar som inte är vid hennes sida jämt, men det tar på krafterna hela situationen. Jag skulle kunna sova flera veckor i sträck. Min kropp må vara frisk men huvudet har inte riktigt hunnit återhämta sig. Ikväll ska vi göra ett nytt försök att lägga oss i tid och därmed komma upp imorgon, har planerat en promenad för att vi ska få lite frisk luft och något att se framemot. Det är klart att man ser framemot att pyssla med Ella också, allra roligast är att sitta med henne och snusa henne försiktigt i håret (hon är blond förresten!). Nu ikväll tvättade vi henne, det var en kvällspigg tjej.. Som betraktade sina föräldrar med stora ögon. Så härligt att se hennes ögon, möta hennes blick. Jag undrar alltid vad hon tänker på.. lilla tummelisa. :) Hon väger 855 g, hade 'bara' ökat 5 g från igår. Får se imorgon vad vågen visar. På torsdagar är det mätning också, det blir roligt. Jag längtar tills man får klä på henne, någon hade lagt in en liten omlottröja i hennes kuvös, storlek 40! Säkert på tok för stor men ändå :) Vänta bara tills ni får se hennes blöjor!


Ibland undrar jag varför man inte kan glädjas åt det man har. Att man måste uppnå det alla andra uppnå för att bli lycklig. Är volvo, villa och vovve verkligen allt? Har man bara en del, varför kan man inte glädjas åt den? Ni som känner mig vet kanske vad jag pratar om.. Denna här människan kommer bli väldigt jobbigt att träffa, just för att hon för mig har allt men (enligt mig) inte tar tillvara på det på bästa sätt. Jag vet, man ska inte lägga sig i andras liv.. Men i det här fallet kan inte jag låta bli att känna att det kanske är fel person för mig att umgås med. Hamnar man någon gång i livet i en jobbig situation blir det lätt att inse vad som verkligen betyder något, och det är vid sådana tillfällen man bara vill skaka om personer som inte tar tillvara på det som dom har alldeles framför näsan. Sen så råkade jag bli dotter till min mor och har ungefär samma åsikter som henne om ungefär allt. Åh, jag blir så ... jag vet inte vad. Någon dag kommer jag öppna munnen är jag rädd för.
Jaja, nog om det men det är bara skönt att få det ur sig på något vis.


Ibland önskar jag att Jonas ska fria, haha. Det vore väl perfekt i allt elände? (nu menar jag inte elände så.. men det är bara en aning deprimerande att bo på ett sjukhus som är målat i kräkgult)



Prosit!
Postat av: Lena

Jag tycker också att han ska fria. Så vi (förhoppningsvis) får gå på bröllop. =D

Tror att när Ella ligger å tittar på dej tänker hon "så där vill jag också bli när jag blir stor! Hade jag kunnat använda en dator hade jag joinat Min mamma är världens bästa-gruppen på facebook.":)

2010-01-10 @ 22:47:13
URL: http://lenaskrypin.bloggagratis.se
Postat av: helena

åh, hoppas hon blir en söt liten krulltott som sin mamma :) jonas har ju redan friat, du kanske ska upplysa honom om att när man förlovar sig så är det för att man inom ett år ska gifta sig, iaf enligt tradition ^^ hon tänker nog att hon har en sån tur som fick så mysig föräldrar som nu :)

2010-01-11 @ 19:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0