100117

Nu har det gått några dagar sen det blev nånting skrivet. I torsdags hade hon en bättre dag och i fredags en sämre. Igår var det lite bättre och idag har det varit jättebra hittills! Det är klart att man åker känslomässig berg och dalbana här.. De dagar hon mår sämre (sämre i de här fallet är många pulsdippar, pulsen går ner och hon har lite jobbigare med andningen, hon blir trött fort och är känsligare för beröring) mår såklart jag också sämre och de dagar hon mår bra mår jag bra! Så idag var det skönt att hon haft en toppendag, speciellt då mamma och pappa varit här! Mina kära föräldrar.. Vad vore jag utan er?! Ingenting! De tänker på allt, ställer upp på en så otroligt mycket och Ella kunde inte få bättre mormor och morfar! Helt underbara! Det är nästan så man skäms..

Ella väger nu 975 g! Kilot tar vi till veckan ;) Nu börjar det bli en bebis hihi. Hon är så go, alltid efter att vi lagt henne på kvällen ligger hon med sina stora ögon och tittar på oss.. Inte vill hon sova då inte! Jag längtar tills vi kan bo i samma rum..


Det råder delade meningar om det mesta här. Just nu är allt annat än Ella satt på paus, så även jag och jonas. Ibland blir jag galen!! Inte alla gånger på honom, men saker runt omkring. Kan bara konstatera att vi haft två helt olika uppväxter och vi värderar helt olika saker, vilket är nog så irriterande just nu. Vi har kanske hamnat i krisen alla småbarnsföräldrar nån gång gör? Vore inte helt konstigt med tanke på vad vi går igenom.. Allt tär, vi är uppe i varandra konstant och det var inte såhär det skulle bli att få barn. Sen att andra runt omkring en inte kan hålla käften utan måste ha en åsikt om precis allt är bara för mycket. Knappt något kan bli gjort utan pust och stånk. Vafan liksom. Även att man är full av hormoner just nu... ;)


Undra hur det blir när vi får komma hem? Hur vardagen med en bebis fungerar.. Jag längtar ihjäl mig!!!

Prosit!
Postat av: Lena

Men jädrans, hon går upp med fart tycker jag! Visserligen har det ju gått några dagar men ändå!

Ja visst är det konstigt, man tycker man känner en person ut å innan men helt plötsligt inser man att man inte alls gör det..man får kompromissa sig fram..vilket inte alltid är så lätt.. :S

Kram på dej! <3

2010-01-18 @ 09:31:24
URL: http://lenaskrypin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0