100312

Ojoj, dagarna går fort! Snart är jag hemma alldeles själv på dagarna med Ella, undra hur de går? ;) Jag hade stora planer på massa saker som skulle göras, bara att glömma. Dagarna kommer fyllas med mys, promenader (bara slasket försvinner!!!), matning, badning osv.. Inte måla om lister å annat jag planerat ;)


För övrigt är min släkt en enda stor cirkus. Eller, den ingifta delen. Visst att man har åsikter, det har alla. Men att skriva ut dem öppet på facebook så att i princip ALLA kan läsa det, det är lågt. En del saker är till för att diskuteras mellan fyra ögon, vad blir det för bättre av att göra personer till åtlöje som man faktiskt gör då man bråkar offentligt? Skriva massa skit som ingen har med att göra?
Sen en sak till, att dricka eller inte är upp till var och en. Man har alltid valet oavsett hur situationen ser ut. En familjemedlem kan möjligen bidra till mer drickande men i slutändan är problemet hos den som faktiskt dricker. Att skylla sin oförmåga till nykterhet på sin fru/make/whatever är vansinnie, jag har hittills under mina 21 levnadsår faktiskt aldrig sett någon tvinga ner sprit med tratt i käften på nån.
Men sen så är det väldigt lätt att svartmåla någon för man vet att problemet ligger hos en själv...

Jag börjar lessna på att ingen kan eller vill se hur det faktiskt är. Kommer valet en dag så är tyvärr inte alltid blod tjockare än vatten. Varför vara omkring människor som tar energi från en, oavsett om de är släkt eller inte? Jag har varit med om värre.




Prosit!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0