Torsdag

Hallåhej dagboken, ännu en strålande höstdag! Så ut blir det, men senare.. Har lite att stå i först, måste ju börja packa och ställa iordning här hemma. Gud, jag börjar redan gruva mig för när vi ska på familjesemester ;) Har en lista i huvudet som jag får försöka bocka av efterhand, men å andra sidan är det en dam jag ska till så allt finns ju där :-) Om man skulle glömt något ;)

Har precis ätit frukost så nu dricker jag morgonte, Rött Söderte, jättegott faktiskt! Jag brukar ha svårt för roibos men det här var suveränt. Har fått för mig att rött te är nyttigare än svart? Jag vet att grönt är det bästa, men kom igen det smakar ju gräs..

Börjar bli dags att utfodra Ella, mormors kallops står på menyn idag. Till efterrätt blir det päron/persika/mango och kanske en majskrok.


Ikväll blir det tårta hos farmor, hon fyllde 75 igår. MMMmm, hoppas hon gjort Pinocchio-tårta, suveränt god. Imorn tänkte jag ge mig på Panacotta, någon som gjort det? Hittade en gömma med gelatinblad så jag tänkte att man kan ju lika gärna testa. Blir alltid så inspirerad av Halv åtta hos mej, men det kommer sällan längre än att vara en tanke.


Nu skriker Ella MAT, bäst att lyda.


Prosit!
Postat av: Helena

Dam? Haha, det var smickrande! ;) Ringer dig ikväll, så vi kan lägga upp våra planer :)

2010-09-30 @ 14:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0