Torsdag

Hallåhej dagboken, ännu en strålande höstdag! Så ut blir det, men senare.. Har lite att stå i först, måste ju börja packa och ställa iordning här hemma. Gud, jag börjar redan gruva mig för när vi ska på familjesemester ;) Har en lista i huvudet som jag får försöka bocka av efterhand, men å andra sidan är det en dam jag ska till så allt finns ju där :-) Om man skulle glömt något ;)

Har precis ätit frukost så nu dricker jag morgonte, Rött Söderte, jättegott faktiskt! Jag brukar ha svårt för roibos men det här var suveränt. Har fått för mig att rött te är nyttigare än svart? Jag vet att grönt är det bästa, men kom igen det smakar ju gräs..

Börjar bli dags att utfodra Ella, mormors kallops står på menyn idag. Till efterrätt blir det päron/persika/mango och kanske en majskrok.


Ikväll blir det tårta hos farmor, hon fyllde 75 igår. MMMmm, hoppas hon gjort Pinocchio-tårta, suveränt god. Imorn tänkte jag ge mig på Panacotta, någon som gjort det? Hittade en gömma med gelatinblad så jag tänkte att man kan ju lika gärna testa. Blir alltid så inspirerad av Halv åtta hos mej, men det kommer sällan längre än att vara en tanke.


Nu skriker Ella MAT, bäst att lyda.


hej där

Hello, här har Ella precis ätit lunch och efterrätt, så nu sitter hon och pillar på ALLT som kommer i hennes väg. Jag sitter och försöker piggna till, blev en lite väl lång sovmorron idag. Aah, måste få till det här med sömnen. När jag väl somnat drömmer jag bara massa tok som jag helst vill slippa ha på repeat hela tiden.

Kom på en sak igår jag vill göra - en sidecut! Japp, är skitsugen. Kommer snart säkert raka själv ;) Frågan är bara hur lång tid det tar innan det växer ut igen? Kommer det se knas ut under tiden? Men det är ju så jäkla snyggt så jag vet inte vad. Kanske ska börja med att tvätta håret...

Hur dagen blir återstår att se, ut ska vi iallafall en sväng. Ska på med nya kläder på Ella och sen försöka få henne att sova middag.


Gud vad mosig jag är i huvudet.

du tycker du är för bra för mig

Har precis ätit lunch, lax och fetaost. Kör den gröna linjen den här veckan så man kan svulla med gott samvete till helgen ;)

Hör nu att lilltrollet har vaknat, ska packa ner henne i vagnen och gå ut och gå! Det är ju jättefint och härligt väder, så man måste ju passa på. Det är verkligen höst nu, tycker det gick så fort?! Måste leta fram en höstjacka, vet inte om jag har någon som passar, hmm.


Känner att jag behöver inspiration, har tusen saker jag vill göra, men ingen lust! Allt är jobbigt, det tar emot för minsta lilla. Så ska de inte va. Det är den där förbannade målningen som hänger över mig, jag vet ju att det blir superbra när det är klart men jag orkar liksom inte ;) Får hoppas att jag hinner ladda upp batterierna ordentligt i helgen och även få prata av mig! Jonas är inge kul att prata med..


Något jag ska göra senare idag är att putsa fönstren, iallafall det på sovrummet. Det va för jäkla skitigt, och där ligger solen på hela dan så man ser minsta lilla dammkorn.

ÅH, hösten är bra härlig ändå!!
Nu, UT!

söndag

Jonas håller på med fönstret, får lite ont i magen när jag tänker på hur skitigt det blir. Men men, bara det kvar sen är det klart. Härligt.

Ella tog å somna så jag vet inte vad jag ska göra. Tvätta lite kanske? Sitter förresten med solbrillor inne, Ella klöste mig i ögat imorse så jag blev som lite ljuskänslig. Aaah, så oskönt att göra illa ögat, går inte att göra något åt det heller.


Ja men här händer det ju grejer, verkligen.
Vi hörs

uttråkad

Fick ett ryck, möblerade om i köket. Blev bra, men inte så kul när allt runtomkring ser 'trasigt' ut ;) Får hoppas vi blir klara ute snart så vi kan göra färdigt runt alla fönster. Men bra blir det! Blir bra att få bort dom där ohyggligt fula fönsterbrädorna i köket, fy. Har stört mig på dom sen vi flyttade in ;) Det är ett fönster kvar, sovrumsfönstret. Så vi hoppas på uppehåll imorn så är det ur världen. Får se vem man våldsgästar imorn då..


Är så uttråkad nu så jag tog och beställde lite julklappar. Broder avklarad, även Lisen. Blev lite smått åt Ella också såklart. Haha, man är ju tokig egentligen.


Jonas fippla på min telefon nyss, ringde upp brorsan så han hörde allt vi sa. Teknikens under Jonas Engholm ;)

Sova nu kanske så man orkar göra allt man ska imorn, banta, träna, bli en bättre människa, inhandla grönsaker, ja ni vet, det gamla vanliga!

Jag efterlyser tjejmiddag, vem som helst välkommen å gärna så fort som möjligt! Vore kanonkul.

hur gör djur

Har precis kommit hem från Bräcke, vilket jäkla ÖSREGN den här fredagskvällen bjuder på. Tror jag blir tokig.

Rotade i mammas gömmor och hittade precis sådant jag ville ha, braa :-) Tur hon är loppisgalen, så slipper jag rota runt.. Vi fick även med en skötbädd hem, nu ska skötbordet väck. Ni som varit här vet hur trångt vårt badrum är så det ska bli skönt. Lilfisen är ju lite för sprattlig nu så man törs som inte ha henne där, bättre att lägga henne på golvet då. Egentligen förstår jag inte det här med skötbord? Visst, de är bekvämt men vafasen.. golvet, köksbordet, sängen eller liknande går lika bra. JA, jag lägger såklart något under! Så ni kan vara lugn ;)
Det är sån hysteri kring det här med barn, man ska ha allt! Den ena grejen konstigare än den andra.. Ett litet tips till er; när ni ska ha barn fråga era föräldrar vad de hade - de behöver ni också. Allt de kunde vara utan kan man vara utan själv också.. Har svårt att tro att en bebis blir lyckligare av alla prylar. Kärlek är gratis. Ja nog om det, det är bara mina reflektioner, jag har själv varit lite lättlurad och handlat diverse olika knasiga grejer som bara blivit stående. Man lär sig så länge man lever ;)


I helgen har vi två problem att lösa, och jag hoppas verkligen vi löser dom. Men sen är det mesta öppet, får hoppas på lite bättre väder.


Nu blir det film, god natt.

Rise and shine

Ella sitter i sin bumbo och leker, och jag försöker vakna till liv. Måste måste lära mig sova tidigare, får bli första försöket ikväll tror jag.

Regnet öser ner, tröttsamt. Vill som inte gå ut då ;) Men ska väl få nånting gjort idag och sen i eftermiddag blir det Bräcke. Fixa nånting med datorn och gå igenom lite av mammas gömmor, allt jag vill ha har hon! Smidigt ;) Måste nog fila övertalningsförmågan dock..


Bädda rent, dammsuga och torka golven får bli dagens mission. Har laddat ner Tre Kronor så jag har om jag får alldeles för mycket tid över. Som om.


Är taggad att lägga ut grejer på tradera, slängde ut min mammajacka och den är uppe i 310 spänn redan (kan ju stanna på det också), kanon för hade tänkt lägga ut den på blocket för den summan ungefär. Det får bli helgens mission att försöka få ut mer. Det är dock svårt det där, en del saker går för hur mycket som helst och en del för 1 krona. Är ju surt om något går iväg för 1 spänn ;) Girig, jag?!


Nä nu blir det frukost och sen fortsätta den här dagen.



natt

Trött, men kan inte sova. Irriterande. Snart helg iallafall :) Nä... sova var de ja.

lite senare

Plockat undan det värsta bråtet, diskat, tvättat och nu blir det soffan resten av kvällen! Tänt en massa ljus och jag fick ju två tidningar idag, mama och lantliv. Det enda som fattas är choklad, men man har ju karaktär ;) pfff..

ÅH! Jag hinner sa halv åtta hos mig, ännu bättre.



Waterworld

Hetsig dag idag! Allt har gått i 120 knyck tror jag...

En sån dag när allt bara går fel, skulle på bvc - började ÖSREGNA när jag skulle gå så Jonas fick komma hem med bilen. Skulle sätta mig ner och ta det lite lugnt i 5 minuter, då vaknar Ella ;) Och bäst av allt, när jag vaknade imorse hade vi inget vatten! Det är inte första gången dom stänger av utan att säga till. AAAARGGGHH, jättekul att vakna med en Ella som gjort det stora jobbet också finns det inget vatten. Jo, ja.

Nu ska jag lyssna på lite MNK och lugna nerverna.. Längtar till lugnet ikväll. Törs inte säga det högt, de kan ju gå åt.. fanders ;)






Onsdag, igen

Har suttit i flera timmar med en litet raring... Nämligen en DESIRE!
Tog å chansade och gick in på Telia på birsta, den fanns hemma!! Skulle ju egentligen ha väntat ett tag till men njaaeeeehh, jag är ju som ett barn ;) Åh jag är så nöjd!

Gick bra på sjukhuset idag, mer magträning så blir det nog krypa snart ;) Fick tips om en jätterolig "stol" som vi kunde köpa till Ella, en Bumbo! (Sa er mycket va?) Så det fick bli en tripp till barnens hus.. Ella fick en ny liten tiger också, ett syskon till snuttefilten hon har ;) Hon var ju så duktig på sjukhuset! Blev även strumpbyxor och två mössor till henne. Jag löpte amok på h&m, hittade lite grann och behövde inte betala, det är ju inte fel. Också ikea såklart, massa massa ljus, så nu har jag tills jul eller så.

Haft en övervägande BRA dag. Inser nu att jag borde sova för länge sen.. Men är nervös för Jonas pillar på min lille desire :( han som har så klumpiga händer och dessutom är lika teknisk som min brödrost.


Ser ett konstigt program på 4:an nu, dom opererar läpparna? Ja alltså inte dom du pratar med. Ehm. Ja alltså.. Jag vet inte vad jag ska säga.


onsdag

God morgon!
Har haft en vaken björnbuse inatt, så lite sömn och nu törs jag inte somna om för vid 11 ska vi iväg till stan ;) Gör allt för att hålla mig igång, haha.

Löste som vanligt alla världsproblem under natten, börjar ärligt talat lessna på att inte kunna somna som förut. Kanske får testa metoden med block och penna på nattygsbordet? Så många tankar och funderingar.. Arrrgh. Fel att kunna göra som Jonas (och alla andra karlar), bara slå ner huvudet på kudden och sen snarka.

Blir iallafall mat på MAX idag, de va längesen! MMm. Sen hoppas jag hinna med lite shopping. Problemet är att Jonas inte är på sitt mest strålande humör så allt kan hända.. Dessa karlar!


Är tokfin i håret nu! :) Så nöjd så. Faktiskt såg Jonas skillnad ;) Iallafall att det var rakt... Karlar, i say!


Vi hörs å hej

Filippa K

Paketuthämtning idag igen! De va det förlorade paketet från Ellos som kom, Ellas overall och två muggar. Har velat haft dom muggarna jättelänge så jag slog till, man fick dom för 49,90 ;) Kostar låångt över de i vanliga fall. Problemet är att de bara är två, vill gärna ha fyra till...



Härligt väder vi haft idag, eller inte. Men har fått två skåpluckor målade och ditsatta, bara 20 to go.. Gud, vilket jävla projekt. Ellisen har ätit fisk med hela kropen, spottade den åt alla håll. Kände att jag luktade som en hela feskekyrka efter hennes måltid så det blev till att sanera sig.. Längtar tills hon kan äta på en sansat sätt, dvs utan att kleta ner allt i hennes omgivning ;)
Nu ska jag snart iväg å få håret fixat, ååh har längtat sen förra veckan.

Vi hörs!




Jag, lättlurad?

Jag har gått och blivit medlem på allehanda sidor, t ex är det många tidningar som efterlyster läsarpaneler - vilket jag gladeligen går med i och svarar på några frågor ibland som man får poäng för. Poängen får man sen byta mot en premie, som oftast är skit men jag tycker det är så kuul. Gratis är gott? Sen älskar jag när jag ser ett nytt Buzzador mail i inkorgen, för att inte tala om när jag hittar något roligt produktprov man får beställa kostnadsfritt! Jag är ju störd på riktigt, så är det. Tävlingar har jag inte fastnat för, än..


Nu ska jag försöka få nånting gjort här och sen sova, Jonas jobbar över. Vilket ÖSREGN det kom förut förresten, jag tror himmlen öppnade sig på riktigt. Även att det föll 1020438484 löv på backen, det tycker jag är sorgligt. Som tur är får de nya till våren. Värre är de med håravfall på karlar (kvinnor med för den delen).



Starkt jobbat, Sverige

Jag gillar olika, det gör inte SD. Nog om det. Vi får se vart dom här 4 åren tar oss.


Fick hem paketet från Jotex idag, lite nya kuddfodral. Tycker sånt gör stor skillnad ;) Men, en del paket får man hem och en del måste man hämta? Vem är det som avgör det? För är det frågan om postlådans storlek kan jag lätt skaffa en postlåda modell hundkoja ;)

Vill ha nya kaffemuggar, men har inte hittat några som är som jag vill ha dom. Men såg Pip nu, åh så fina!
Det ska jag nog önska mig i julklapp!
.. och en jävla massa annat, förstås ;)
Borde man kanske börja spåna julklappar?!


Förresten, idag är ingen vanlig dag - det är Helenas födelsedag, hurra hurra! :D

Söndag

God morgon, tog en toklång sovmorron idag. Vettefan vad som hände, tokigt. Antar den här dagen kommer vara tokseg då, kommer väl igång lagom tills man ska sova igen ;)

Ska kolla på valvakan ikväll, så långt vet jag vad jag ska göra. Blir nog en promenad nu så man får iväg lite kalorier man ätit i helgen.

Till veckan däremot händer massa kul, hårfärgning, sundsvall och lite annat. Jajust, LÖN! Eller bidrag? ;)


Nu är det ett litet troll som knappar här så dags att gå!


Bäpple

Har en liten tjej här hemma med humör och dreggel :-) Även lite snor å tårar. Förhoppningsvis tänder, som gärna kan få spricka fram inatt. Hoppas hon sover hela natten, peppar peppar.

Fick massa skoj med posten idag - bland annat Goodiebagen. Dom hade skickat med en extra kräm, alltid roligt! CK One luktar gooott på Jonas, kåt lillpojk ;) Mmmhhm, minnen åh minnen. Även lite mineralsmink, vet dock inte om det är något jag vill ha kvar. Ska göra en storstädning (hhrrrm) snarast.

Blev efterrätt idag, reggade mig på viktklubb igår och svullar idag. Jaja, det är väl liiite bättre än 1 kg godis? Ja, precis ;) Gjorde en ruskigt god äppelpaj! Med toscatäcke, det ni. Lite syrlig och bitter på något vis. Inte söt och sliskig, mer maskulin liksom. Mer Sporty Spice, haha.


Imorn är det lördag och det ska regna. Ska iallafall ta mig iväg och rösta i helgen, antingen imorn eller söndag.


Ska komma överens med Jonas vem som får sovmorron imorrn, gissar på han.


Trevlig helg på er

No one, no one, no one Can get in the way of what I'm feeling

Fredag. Trött, håller på att invänta att Ella ska somna om så jag kan göra samma sak :)

Ska lämna in bilen idag, äntligen. Den j-vla skrothögen, dom kan gärna få snickra om den till en q10 eller så. Inga problem. Funderade helt seriöst igår att köpa ny bil, men det var efter jag hade hämtat det tomma paketet på ica så då var ju allt upp och ner. ;)

Vad händer idag då? Jaa.. Det återstår att se, jag ska ta dagen som den kommer!!


Reggade mig på viktklubb.se igår, kan behövas.. Dom lovade mig att jag kunde gå ner 11 kg tills den 25e November, taget! ;) Dom få gärna göra jobbet åt mig också.


Hittade två par bortglömda stövlar igår, nice. Eller bortglömda, snarare undanstoppade. Det var inte dom jag letade efter men det var inte fel att bli påminnd om att man har dom heller.

En tupplur på det här så, adjöken!

tjao

Vilken händelserik dag. Åkte på bvc, sen iväg på ica för att hämta ett paket från Ellos. Jahapp, då va de öppnat och 2/3 fattades, men vad roligt. Hem å ringa Ellos, nemas problems - dom skickar nytt på en gång! Kanoners :-) Lät nästan för bra för att vara sant, vi får se hur det går.

Annars har det varit en trökig dag av olika anledningar; har ett skavsår mellan benen - NEJ, inte DÄR utan mellan låren högst upp ungefär, dom som har feta lår som gnuggar mot varann drabbas ibland av detta. För små strumpor som korvar sig, inga kläder passar, har tröstätit Polly unt so weiter. Ja, ni hör ju.
:-D

Satsar hårt på morgondagen istället!

Ska fixa håret till veckan, ääntligen. Fick de klippt idag, så färg till veckan :-) Tänkte faktiskt börja unna mig färgning då och då, till Jonas stora förtret, min lilla ekonom.


Ett välstädat hem är fel fokus i livet

Känner att jag börjar sätta lite väl höga krav på mig själv, har svårt att leva nu och endast nu. Planering är a och o för mig, och vill jag något ska det gärna hända just nu. Har svårt att acceptera att saker och ting tar tid, exempelvis renovering. Har ännu svårare att acceptera att mammaledigheten inte bör gå till att städa och liknande, klart jag sätter alltid Ella främst men det är ju bra att passa på att städa medans man ändå är hemma.

Det är tusen och åter tusen saker jag VILL göra men inte har tid att göra just nu, kanske borde inse att jag är mamma och har ansvar för en annan person i mitt liv och då kan det andra vänta. Men samtidigt har jag ångest att inte hinna med allt jag vill göra... Svår ekvation det här, ser ni.

Jag har alltid varit så att jag skriver listor för det mesta, men det för det mesta faller listorna i glömska. Kanske borde lära mig att ta tag i det som står på listan FÖRST, för det är det som gnager på mig - att jag skjuter upp sådant som faktiskt är viktigt. Har t ex haft försäkringspapper hemma jättelänge nu, varför inte bara sätta sig ner 15 min och få det överstökat? Nej facebook är ju roligare.. Har inte gått undan med en skottkärra full i gamla blommor, varför? Jo ... tradera är ju skoj. Har inte tagit fram mina höstskor för jag orkar inte gå ner i källarn.

Jag blir galen på mig själv att jag inte värdesätter den "ensam" tid jag har, dvs då Ella sover. Vilket hon faktiskt gör från 19 till 6.15, så lite tid finns ju till att göra saker. Vad jag oftast gör med den här tiden? Ja just det, sitter framför datorn. Alltså det är inge fel i att slappa, men saken är den att jag slappnar inte av när jag sitter vid datorn för jag hittar alltid något jag vill göra (måla, renovera etc), något jag vill ha (då leder det till oro över pengar) eller någon sjukdom jag eller någon i min närhet kan ha. Ungefär så.

Fan. Varför ska det vara så svårt att vara vuxen? Jag beundrar min mamma, hon gör alltid det hon måste innan hon sätter sig framför tv'n. Felet är att jag sätter mig vid datorn INNAN jag ska göra nånting och då blir det bara pannkaka av allting. Är det här ett syndrom för alla 80-talister? Är det kanske något i vår uppväxt som format oss? Tjernobyl? För mycket hårspraysanvände av våra mammor?

Skicka mig på rehab, tack. Eller ge mig åtminstonde kraft att orka leva med att jag inte orkar göra allt jag vill. Det här driver mig till vanvett snart, jag måste lära mig inse att det är mitt liv och mina prioriteringar, vad jag gör bestämmer jag. Orkar jag inte så orkar jag inte, ingen kommer (nog) straffa mig för det. Har fått för mig att bödeln står bakom dörren varje gång jag tänker "jag gör det imorn".
Nä, om man skulle ta och go with the flow lite oftare.

Tips

Ett litet tips till er som befinner er i Ånge,

dom river ju husen vid kapellbacken och det betyder BYGGARBETARE!! Jag såg flera snyggingar när jag gick förbi. Dock kan kikare behövas, om man inte vill bli för närgången, det är ganska mycket träd i vägen.

... läser ni om ofredande i tidningen så är det INTE jag ;)

haha, skämt åsido, sån är inte jag.


Sagt av hon som hade benämningen karltokig i familjen.. hö hö hö. Livet är ett smörgåsbord. Ja egentligen har jag varit ganska lugn (tror alla) i mina dagar, men en snygg karl är alltid en snygg karl. Så är det med det.

Nu känner jag att det här blev lite för mycke, men vafan. SÅN är jag!



Gästbloggare

Jag har en liten bloggare i mitt knä just nu :) Hon hälsar hej och att mangopuré is the shit! Bokstavligt talat, alltså.

Idag fick jag lite olika bonusbrev, från h&m, ica och Åhléns. Älskar sånna här medlemsklubbar, ååh. Det är min grej, det.


Har ringt runt lite och stökat med sånt idag, trodde vi skulle iväg på återbesök på Neo nu i september. Ack så fel jag hade, det är först i December. Synd, jag som hade tänkt göra Ikea i samma sväng ;) Tänkte precis göra lunch så vaknade Ella, så ska leka lite med henne sen äta lunch. Även baka en kaka, det är ju ett fint tidsfördriv ändå. Blev skitsugen på äppelpaj, men jag har inga äpplen. Kanske palla av grannen?


Ja just, nu har jag slutat, Helena! :-)

Om någon ska ner på Ikea snart så hojta till.

tisdag

Tisdag idag då, vad har hänt? Inte mycket inte. Idag har det varit riktigt höstväder, så det blev mest soffmys idag. Jonas jobbar över den här veckan, Ella sover och jag vet inte vad jag ska göra. :-) Ska för en gångs skull kolla vad det är på tv'n, de där skånska hemmafruar vill jag se! ... Såg nu att det inte går ikväll, humf.

Är det bara jag som har problem med att jag tycker att tvålen luktar apa innan den hinner ta slut? Ellerja, jag har mest använt tvålar som luktar typ apelsin/nektarin/satsumas och ja, näe efter en månad så använder jag Jonas tvål istället ;) Minns en tvål jag hade som luktade gudomligt och som jag inte lessnade på, tror det var Body Shop. Får kika in där vid tillfälle, dom har ju hur många varianter som helst också.


Men gud vad uttråkad jag är, har tusen grejer att göra men ingen lust. Så jäkla roligt när det är så.. Nån borde ge mig en redig spark i baken så jag tar mig för någonting.


Tjohej!

Bingo Rimér

Här sitter vi och kvällssuddar, ingen av oss orkar gå mot sängen ;) Och jag känner ett oerhört sug att skriva några väl valda ord om ingenting.

.. Fåse nu, det väntas dåligt väder nu resten av veckan. Vad händer med mina promenader då?! Får börja kuta i trappen några varv varje dag istället. Ha ha, jag kan behöva lite trappträning. Är man uppväxt i enplansvilla har man vissa svårigheter med trappor. Jaja, blir det dåligt väder så SKA jag ge mig på några garderober. När Ella sover middag ;)

Hoppa hej å hå.. Vad kan man roa sig med?
Jonas köpte ett grönt te som smakar typ lakrits fast ändå inte. Nästan otäckt att dricka. Påminner lite om mormors parfym... Hmm.


Glor just nu på Kvällsöppet, måste komma ihåg att rösta!

Nä, god natt.

Paket

Gick in och kollade när Ellas overall skulle komma, tydligen är den skickad. Väntar på en del andra paket med, prenumerationsgåvor ;) Man är ju lättlurad!

Gjorde även en liten beställning från Jotex. Hur va de nu, allt under 250 kr räknades inte heller? ;) Ja just, reggade Jonas på goodiebag.nu igår, hihi. Gratis är gott och 2 goodiebags är ju bättre än ingen.. Tur det är jag som hämtar posten så slipper han se vad jag anmäler han på för sidor :-)



Men, vad f-n köper man till en fader som fyller 56?


Ellisens overall.


Såg förresten att Ellos och Jotex fått in massa julsaker... HEJDARE!

jo

Igår kväll hände något konstigt, Ella vaknade och grinade flera gånger. Det händer ju i princip aldrig. Men vid tolv släppte hon en fis sen somnade hon om och vaknade lite lätt vid två. Sen vaknade vi igen pigga och glada klockan TIO.. Kan jag nog behöva för jag drömde en rent ut sagt vidrig dröm! Är det fullmåne eller vad eftersom jag drömmer massa tok hela tiden? Det blir ju extra jobbigt när man drömmer om andra eller sig själv, det blir så verkligt på något vis. Jaja, nog om det - det var ju bara en dröm. (svårt att släppa det ändå, men)


Nu blir det frukost och sen ut och gå! Japp, nu gäller det..


Adjöken



ensam mamma söker?

Alltså, kärlek gör en dum i huvudet. För tre år sen, 2007 för er som inte har koll på åren ;), började jag och Jonas dejta mer 'tillåtet' ungefär den här tidpunkten. Och vad visades på tv3 varje söndag kväll? ust det, Ensam mamma söker! Vem älskade det programmet? Just det, den kära idioten Matilda. Nu kan jag inte genomlida ens tre minuter innan jag får spunk, tiderna ändras. Lite synd att man inte kan leva i det där rosa skimmret för evigt, men å andra sidan är det ju inte hälsosamt heller. Man varken äter, dricker, fiser eller tänker klart. ;) Man lever för kärleken, fnissar och har sig. Pussas å sånt där. Ja ni vet, man gökar som kaniner också.

Men så härligt de va!! Ja herregud. Men så kommer en vardag också å då åker mysbrallorna på och sen är det liksom inte rosa allt längre. Mer .. beiget.


Nu har vi fått dit nya fönstret ovanför diskbänken, ååh så bra! Sen har vi även flyttat ut ett fönster. Ja jag säger vi, för jag har faktiskt hjälpt till. Hållt en skruv åså..


Ikväll blir det en KANNA te och mys framför tv'n.. INTE ensam mamma söker dock, haha.

pusshejsvejs

söndag

Hallå hej!
Här har det hänt grejer, satt in Ellas fönster igår och jag hann göra klart sovrummet i källarn :) Fönsterbytet tog sisådär 10 timmar och 2 resor till tomtebovägen ;) Skönt när det är gjort, nu är det bara resten kvar..

Broder åkte precis, Ella sover och jag vet inte vad jag ska göra. Såg Paranormal Activity igår, JA jag såg den! Så jag tror jag somnade vid 4 snåret. Så är lite mosig i huvudet idag, även fast jag fick somna om igen efter Ellas matning imorse. Har massa saker att ta tag i, men vädret är inte direkt inspirerande. Kanske få bli en soffdag?

Känner mig lite nervös?!


Jo, Lena hade ju en så himla tuff te-kanna, så tänkte jag skulle köpa en likadan nästa tur på Ikea. Men tro på fan att jag hade en i källarn! Haha, där har vi beviset på att jag handlar (fast den här hade jag fått) alldeles för mycket. Jag får ju nya idéer titt som tätt och därmed byts det ofta ut här också - eller gjorde. Nu har jag haft samma smak i ungefär ett halvår så vi kör vidare på det :)

Nä kolla efter nån rolig ljuslykta kanske? .. yes så får de bli.
Trevlig söndag!

little miss sunshine

Vakna och vara på dåligt humör måste vara det bästa som finns :-) Får se vad det blir av den här dagen då, haha. Så trevligt att vi får huset fullt också när man känner för att slå närmsta (läs jonas) människa.

Mammsen lär nog ta Ella en stund så jag ska fundera vad jag behöver göra. Det vet jag redan iofs, men jag får prioritera ;) Just nu känns städning av garderob & källare mest nödvändigt. Skulle ju behöva tvätta skåpluckor men.. Ja vi får se.


Fick mail av Buzzador, ska få pröva Pampers blöjor. Helt kanon! Använder ju det märket och tycker det är bäst, så hoppas dom skickar måååånga förpackningar och inte bara något sketet prov ;) Jag är ju så givmild så jag använder allt jag får därifrån själv, oftast iallafall. Men ska jag vara ärlig så tror jag dom flesta gör så.


Helst av allt vill jag åka på IKEA idag och spendera en månadslön, men det går ju inte.


Vad ska ni andra göra?

Beställt

Japp, nu har jag beställt en overall till Ella. Blev björnvarianten igen, så söta så :) Hoppas hon kan ha den och att den kommer fooort, helst gärna imorn redan.

Har precis städat undan, har lagt mig i soffan och kommer inte härifrån. Men ska väl orka mig iväg och fixa till mig och sen förbereda maten.



Känner loppis-sug.. hmm.

Fredag, ja

Den där morgonpromenaden sket sig, precis som jag trodde. Både jag och Ella somnade om och vaknade nyss.. Här har man karaktär ;) Får bli en inne mysdag istället, kanske en snabbprommis runt Ola-Johan, men just nu hägrar städningen. Måste försöka få till någon slags rutin, blir tokig annars.


Skulle beställa en liten grej åt mig själv igår för att peppa mig själv till diverse saker, velade fram och tillbaka hela dan, när jag sen bestämt mig, SLUT! Såklart. Blir så less på min beslutsångest ibland, iallafall när det blir såhär ;)

Hehe, brorsan ringde nyss. Har skickat iväg han på h&m igen ;) Men han är duktig ändå så han lär få fortsätta! Lite synd att man inte bara kan gå ner på stan när som helst, det saknar jag. Ska försöka tjata på Jonas å få åka framöver, massa småsaker som fattas. Vill på Ikea också!



Nu blir det overall-handling åt ella, tröstshopping åt mig (räknades ju inte ;) och frukost!

Fredag

Fredag imorn å eftersom jag älskar listor kommer här en med vad jag måste hinna med (inga krav ;))

Gå forsön runt,
städa,
äta lunch,
laga god middag,
ev. måla,
fixa lite,
beställa lite kläder åt Ella

& slutligen LEKA och busa med Ella såklart :-)
Kom igen nurå, PEPPA mig så jag verkligen gör det här, speciellt första punkten :)



Kollar på debatt nu mellan Mona Sahlin och herr statsminister, gaaah. Han ser ju ut som en ledsen hunnvalp, Mona ser ut som en rättfram Schnauser. Ja ungefär så.
Go Schnauser i say.

Torsdag

Härliga, härliga torsdag! Eller? Mjaah, jag har ju fått massa undanstökat eftersom jag klev upp i tid imorse så det är ju bra.

Nu ska jag försöka få Ella att sova middag så jag kan MÅLA! Haha, man är bra dum.. Hatar oreda, men älskar att göra om? Ja det är ju ekvation som verkligen går ihop.


Vi satt upp hoppgungan åt Ella igår, det var populärt! Hon stog där och snurra några varv ;) Ska få hit gåstolen också, en sån där antik version men antar det går lika bra som en ny?!


Dagens vill ha;



Lampa från Par Courrier, superbillig dessutom ;)

Jaha du

Gissa vem som inte kunde hålla fingrarna i styr? Jo jag.. Har nu tagit mig an ett sjuhelsikes projekt, som MÅSTE slutföras inom det snaraste för att inte driva mig till vansinne.
Hej idiot.

Ledtråd? Vitt, vitt, vitt, vitt och ännu mer vitt, kök, målning, slipning & skruvning.
Kommer se lite knasigt ut här ett tag, men de bjur jag på! :)


Gud vad jag massproducerar inlägg idag, sorry. Har hjärnan full och ingen att prata med för Ella sover fortfarande.

Dagens vill ha



Rosa kaffemugg, VILL ha.


Nu sover nog Ella snart, hon är lite snorut idag, va lite täppt inatt men det gick bra ändå. Pjuh, pjuh. Bävar för första vakennatten, hon har ju sovit bra i stort sett ända sen hon började sova hela nätter (nån gång april - maj?). Det har väl varit nån busenatt men inte värre än att hon hållt igång nån timme eller så. Kanske är en bissing på g också, kan ju hoppas på det.

Funderar på om jag ska ge min kära sambo ytterligare huvudbry eller om jag bara ska lata mig idag..


Fridens liljor,
matilda

dont get me wrong

Hade nästan precis slumrat till igår så utbrister Jonas "kärringfittor!!!". Eh.... Sen efter en stund börjar han viska "nej nej nej nej nej nej".
Skulle jag kunna betala en saftig peng för att få veta vad han drömde ;)

Sen när jag väl somnade drömde jag årets värsta dröm hittills, tack för den.



Ville bara berätta vilken otroligt trevlig nattpratare jag har :P


Tisdag

Har nästan precis slagit ner baken i soffan, har varit ute på vift hela dagen. Först fika på källarn och sen blev vi visst kvar hos Lena så de blev middag där med :) Kanoners. Börjar få benvärk känner jag.. hmm. Man är inte van att kuta runt på det här viset ;)

Na na na.. Känner mig rastlös på något vis, vill göra något men orkar inte?! Ska väl masa mig ner i tvättstugan vad det lider, sen blir det nog Tre Kronor eller tidig kväll! Så underbart skönt att sova. Fick förresten nå receptblad idag, på efterrätter! Mmmm.. Blev vrålsugen att göra någon avancerad efterrätt, men nu? Njaeehh.. Men gott är det att äta ändå ;) Ska kanske eventuellt baka imorn, får se vad jag känner för då. Är ju härligt att ha något i frysen för kalla höstkvällar ;) Kanske göra 35 sorters kakor så man har åtminstonde 12 sorter kvar till dagen efter.

Lider av ett stort shoppingbegär, måste stillas. Få kika på h&m.. Å drömma ;) Ska verkligen lära mig det här med ekonomi & budget. På tal om det har jag hittat julklappar till Ella....

Ska kolla blocket efter nytt hus som jag konstaterade att jag nog måste ha.. hehe. Kanske ska bli särbos? Vore något de.

Adjöken

Sunday, bloody sunday

Drömde inatt igen om den där mystiska karln.. Han är över 2 m lång så att de är Jonas är tyvärr uteslutet ;) Men drömma kosta ju gratis. Ibland när man vaknar känns det som att drömmen faktiskt hänt, bara jag som känner så? Alltså, man har kvar känslan på huden och lukten i näsan.. Speciellt en gång för lääänge sen när jag drömde om dåvarande han väldigt speciell, en myysig lite sådär halvslumrande dröm. När jag vaknade spelades våran låt på radion, det var lite kusligt! Och låten är ingen p3 hit direkt heller.
Ja nog om det, jag är ingen drömtydare och har inga planer på att bli. Är väldigt glad att jag numer väldigt sällan drömmer om när jag faller superlångt (typ från ett stup) och känner hur j-vla ont det gör när jag landar. Typ som att benpiporna kommer ut genom axlarna, så ont gör det.
Ja förresten, visst är det otäckt när man upptäcker att man drömt det som händer??! Det är ju helt sjukt. Och man tänker, det här har jag drömt, och likt förbannat säger man och gör EXAKT som i drömmen, ungefär som att det inte går att göra på något annat vis för det är förutbestämt vad som ska hända.

Kanske jag har ett ovanligt aktivt nattliv ;)

Haft en kanonhelg, verkligen. Får hoppas hösten blir fortsatt mysig och VARM och solig. Till veckan står massa projekt på att göra listan, t ex få ihop lite pengar.. Någon som vill ha ett xbox? En billy bokhylla? En terassmarkis? En svart fotölj? En Jonas Engholm? En skiva med Tommy John?

Nehe. Inte det.

Hörs å hej!


TGIS

UNDERBAR sovmorron! Ända till halv tio ;) Vaknade först vid sju å undrade varför det var så tyst men somnade nog fort om igen.. Man (av)vänjer sig fort :-D Kommer nog stå mig ända tills Oktober på den här sköna nattsömnen.

Sen for vi iväg å gjorde Ånge en snabbis, ganska otroligt så många affärer det finns här egentligen. Det är väl bara pengarna som saknas. Lämnade äntligen in lite av Ellas för små kläder (låångt ifrån allt, men mycket ;) å sen fick jag hör å häpna, NYA GARDINER! Som jag suktat efter länge.. Tack kära Jonas :) Efter de testa vi nya fiket, helt klart godkänd. Smashing kladdkaka. Ångrar såhär i efterhand att jag lämnade negerbollarna orörda.. hmm.

Nu ska jag snart koka ihop en middag, förhoppningsvis god. Sen njuta av den och ikväll ev. stryka gardiner. Sen blir det nog lite Tre Kronor, ni vet våran parabol sa upp sig igen.


Länge sen jag hade en såhär bra lördag.. Kan vara vädret också. ÅH! Vill bara kuta ut å skrika, vårglädje? ha ha.


Nä nu ska jag spana overall till Ellisen. Det var något mer hon behövde också.. Jajustja, en gåvagn! Det ska hon nog få i julklapp, men shhh.. säg inget.

TGIF

Vad har Matilda nyss gjort? Jo.. en TGIF! Dvs full sminkning och hårfixning (dvs kammat håret). Nu sitter jag på facebook och tar bilder på mig själv i webcamen, för det är enda sättet att använda den inbyggda camen. Haha. Ja ni hör ju.
Jag skyller på att Ella somnade och jag hade lovat Jonas att vara klar vid 16 för festligheterna som komma skall. Det enda som återstår är klädvalet då.. Tänkte köra glesbygdsbläzer, helly hansen. Lite sexig lumberjack sådär?

Ska bli intressant det här. En fest med verkstadsnissar. Ja jag har ju varit med om värre så det ska mycket till innan jag höjer ögonbrynet, så bring it on bara. Det är lite tört på skvallerfronten så kom an bara. Hörde att spriten skulle flöda, hehe.

Och jag som blir så full av gratis sprit.




För övrigt har jag kommit att älska mitt hår. I LOVE HAIR! å där.. hahah.

Vad tokigt det blir när mammsen ska på fest.

Gud hör bön

Fredag idag alltså. Får verkligen hoppas att barnvakten kryat på sig så vi kan få sooova ;) Näerå, men vore väldigt kul att gå på festen. Gratis är gott... Är barnvakten kry har jag ett problem bara, vad fasen ska jag ha på mig?! Hon skulle rapportera snart, så jag har ju lite tid att fundera.

Ska snart ha matkrig med Ella igen, kalopps är inte så uppskattat ;)


Har gjort oljebehandling på mina naglar nu i två kvällar, ser inte lika hemskt ut som förut. Härligt. Jag sitter och masserar naglarna med olja framför Reine i Tre Kronor, mmmMMmm.. Ungefär så. ;)



Åh. Det är bomässa i Sönsvall snart, jag vill gå! Nån mer?


-

Torsdag, pannkaka alltså. Annars då? Jovars.. Blev ingen såpalukt igår, går nog lös ikväll istället ;)

Barnvakten är förkyld, neeeej, där rök min sovmorron! Hoppas att det går över tills imorn.


Ella fick Kallops idag, ingen hit tror jag. Men hon är väl som mamman sin, spar sig till efterrätten.. För den slevade hon glatt i sig! Trollunge!


Nu blir det nattning av trollungen sen städa.. hmm.. känns inte helt ok. Har iallafall varit ute i den underbara höstvädret! Åh gud, det där lät gay.. Men frisk luft gör susen för det mesta (även musen) hahaha.

Kul_tjej_88

mitt nya lunarnamn, skicka gästboksinlägg annars blir ja *lessen i ögat*


höhö.

dont break my heart

Man kan säga att stormen lagt sig här på Kyrkvägen, får se nu vad det blir av detta.. Det är en aning chockerande att karlar kan drabbas av höstdepression.
Nog om det.

Idag har det varit finväder, härligt! Hoppas nu September kan bjuda på lite finväder :) En fin höst slår ju nästan alla andra årstider, förutom dom mörka kvällarna. Fast nu är ju klockan över åtta å de är ljust.


Ska försöka städa lite här, älskar doften av SÅPA! Men annars är de ju skoj och titta på Tre kronor också ;)

Som vanligt när hösten slår till vill jag klippa av mig håret. Men det funkar ju inte!! Åhhh.. Ska iallafall slå på stort och tvätta det ikväll ;)

På fredag är det fest å förhoppningsvis har vi barnvakt. Vore skönt med en sovmorron :)


Tjingeling


RSS 2.0