100223

Hej å hå, dagarna går! Redan 23e februari.. Imorn blir lillsnöret två månader, helt tokigt. Vi bor ju numera inne på avdelningen, har singelrum (än så länge bör tilläggas) och Ella bor med oss! Hoppas det fortsätter gå bra så det inte blir något bakslag. Mamman ska orka vara vaken var tredje timme också, hmm.. Anar ett bakslag där.

ÅÅÅH. Ställde ju upp vagnen i fredags och mamma kom med vaggan, hur sugen blev man inte då att ta hem henne? Dessutom är hon normalstor nu, ialf om man jämför på avdelningen. Hon är inte ens minst längre, 2425 g idag. En riktig liten knubbis :) Vikten lär väl börja stanna upp ju mer avdrag jag gör men ändå, snart 2,5 kg, det är ju nästan en 'vanlig' bebis! Hihi :)


Va å kollade blodtrycket idag, var väl bra. Tills den där förbannade doktorn ringde, aaaarrrgh. Bara tanken på honom gör mig förbannad, är det meningen att man ska ge sina patienter dåligt samvete? För övrigt va de han som va med den 21a dec när vi gjorde ultraljudet som visade att Ella va tillväxthämmad. Han sa det på ett sånt sätt att jag tog det som att det var mitt fel att hon inte växt som hon borde. Förvisso var det mitt fel (hon bodde ju i min kropp eller vad man ska säga), men absolut ingenting man kan göra något åt. Usch, vilken karl! Helt jävla empatilös.

Nu ska vi kolla på OS här! Igår tog Jonas upp Ella vid sex å kollade på hockey medans jag halvsov, jättemysigt :) Dom satt och snackade taktik och jag snarkade.. Undra om de där håller i sig till lördagmornarna när vi kommer hem? ;)



Prosit!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0