100118

Ella hade besök av farmor och faster idag och kusin sin såklart. Elise tycker Ella är pytteliten, vilket hon är också ;) Har suttit med henne tre timmar nu ikväll, och som hon har fisit.. Makalöst vilka gaser det kan komma ur en sån liten kropp. Hon har varit stabil idag, nån dipp men oftast har det resulterat i en fis.. Känns skönt för varje dag hon är stabil, för det är ju så också att för varje dag som går blir hon starkare! Så man tänker att om hon har en bra dag blir hon dubbelt så stark tills nästa dag än om hon skulle haft en dålig dag. Om ni förstår. Det tar ju på hennes krafter dom dagar det är lite jobbigt.

Imorn ska vi upp i ottan och kolla hennes vikt.. Det blir spännande!

Fick veta idag att en salkompis från Umeå har gått bort, en liten flickbebis det med.. Födelsevikten var strax över 400 g på henne, men hon hann bli 40 fullgågna veckor. Så tragiskt! Tänker på hennes familj, hennes mamma hade så kloka råd och åsikter att dela med sig av. Hon var dessutom i liknande situation med sina barn som också var tillväxthämmade så det var skönt att prata med henne. Vi skänker en tanke härifrån.


Maggan, barnmorskan, ringde idag igen. Hon är så gullig och omtänksam så man blir alldeles brydd. Ska dit på efterkontroll någon gång i framtiden, diskutera preventinmedel och så. Kan vara bra att kolla upp så fort som möjligt så det inte händer nånting... Inom dom närmsta 5 åren iaf ;)

Ja vad var det mer idag? Vi fick se Ella utan alla slangar och så idag en liten snabbis när hon tvättades bakom öronen (inte populärt!!), det är alltid lika roligt :)

Sen lite annat som jag inte ens orkar lägga ner mer energi på.


Tog även tjuren vid hornen och ringde farmor idag. Okej, jag är orättvis som gruvar mig inför det när jag vet hur glad hon blir. Men jag och telefonen har och är inte riktigt vänner. Än. Men snart. Ja jo jag ringde ju kommun men där har antingen personen lunch eller så helt plötsligt semester! ah.

Ella Julia Karin Persson
Ella Karin Julia Persson

.. hmm.. Det tål att funderas på!

Mammas lilla ängel!!

Prosit!
Postat av: Lena

Ella Karin Julia Persson.. ;)

Vad skönt att det går bra..de dagar du inte bloggar håller jag på att gå åt av nyfikenhet och nervositet!! :S

2010-01-19 @ 11:53:37
URL: http://lenaskrypin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0